dimecres, 26 de novembre del 2008

CIRCUITS



Material: Piles de petaca, bombetes, commutadors, portalampades, cables amb pinces de cocodril .

Descripció: És una activitat que comença amb circuits molt senzills i es va complicant a mesura que avança l’activitat.

Activitat 1.- Pila i bombeta
Després d’una senzilla explicació de com és una pila de petaca i una bombeta han de fer que la bombeta s’encengui.

Activitat 2.- Circuit senzill
Circuit amb pila , portalampades, bombeta i dos cables

Activitat 3.- Circuit amb commutador
Al circuit anterior i incorporem un commutador que fa la funció d’interruptor.

Activitat 4.- Circuit amb motor
Substituïm el portalampades i la bombeta per un motor.

Activitat 5.- Circuit amb sèrie
La bombeta i el motor estan en sèrie. Comprobem que si n’apaguem un el circuit queda obert.

12 comentaris:

Anònim ha dit...

MOLT MACOO!

Perquè vam fer uns circuits amb grup i va ser genial!!

M'encanta l'electricitat!!

Sahar

Anònim ha dit...

Hola és interessant fer ciències perquè aprenem moltes coses. L'experiment de la electrissitat em va agradar molt,
però el principi tenia por d'enrempar-me. Però després ho vaig provar i no feia res em va agradar moltissim!!!


Clara Viñas 5èB

Anònim ha dit...

Hola sóc la Marta Garro Alsina i vaig fer aquest experiment de l'electricitat i va ser molt guai.
Primer vam haver de de encendre una bombeta amb tan sols una pila de petaca i la vam poder encendre.

VA SER SUPER GUAI

mArTa

Anònim ha dit...

Hola bam fer un experiment de
l'alectristat molt dibertit fen tot allo del comotador i fer boltar
aquell mini motor va ser una experiensia alucinant!

Quim Boadella Coll

Anònim ha dit...

Va ser una experiencia molt divertida veura com amb una pila i una bombeta vam fer llum o amb una pila,uns cables i un motor feiem fomcionar el motor.



MARIA

Anònim ha dit...

Va ser molt guai fer anar un motor amb una bombeta ,un commutador ,
uns cables i una pila .


ADRIÀ

Anònim ha dit...

Va ser una experiéncia molt divertida perqué jugavam amb la electrisitat i va ser molt divertit.




Pablo

Anònim ha dit...

el circuit de electricitat es molt
guai pots fer funcionar un muturet i una bombeta a la bagada



DANIEL











tat

Anònim ha dit...

MOLT DIVERTIT!

El circuits amb la llum.
era de grups de 3 o de 4.
Era ja nial encendre una llum a una pila gegant.
Cada vagada mes divertit o
m'encanta fer l'electricitat.


Mar Madrid

Anònim ha dit...

això dels circuits elèctrics em va gredar molt perquè per a mi això era molt fàcil perquè el meu pare es lampista.





Eduard 5è B

Anònim ha dit...

el circuit electric va ser molt guai per que bam angaga un mutor i unabumbeta




ROGER.Vflatr

Anònim ha dit...

Va ser molt maco i em va agrada.

Va ser una idea molt bona.

Va ser molt d'invertit fer amb grup.

Va ser molt divertit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laila