dimecres, 29 d’octubre del 2008

EL MICROSCOPI



Material: Microscopis, portaobjectes, preparacions fetes, cabells,diferents insectes i aranyes.

Hem observat el microscopi, el nostre mestre ens ha explicat cada de les parts que té i per què servien. Amb el microscopi al davant l’hem dibuixat, posant el nom a cada una de les parts.
Per aprendre a enfocar ens ha donat unes preparacions ja fetes de diferents talls d’animals i vegetals. Després nosaltres hem fet una preparació amb els nostres cabells per veure els diferents tipus d’arrels que nosaltres tenim. Hem observat que hi ha arrels que tenen forma de mànec de bastó, de bola i de punta de llança. També totes tenen una capa de greix que permet el seu creixement i evita el fregament. Amb la lupa binocular i els microscopis hem vist diferents parts dels insectes i aranyes que havíem portat.

46 comentaris:

Anònim ha dit...

Va ser una experiencia genial,mai avia fet servir el microscopi,aviam de trenca una cama d'abella i una ala de mosqua io vui repetir-ho.

Anònim ha dit...

vàrem veure una pota de mosca i també una ala de mosca.

Anònim ha dit...

Veura em el microscopi a sigut molt dibertit i bam veura una pota de moscai un ala de mosca.

Anònim ha dit...

El microscopi es molt divartit
vam veure una ala de mosca una
potaes molt divertides.
Fesoalgun dia!

Anònim ha dit...

QUE M'HA AGRADAT MOLT BEURE LALE DE LA MOSCA I EL MICROSCOPI ES MOLTN DIVERTIT

Anònim ha dit...

El mestre ens va ensenya com anaba el microscopi.Vam mira els cabells dels nostres companys i companyes,també bam mirar una ala de abellla i de mosca, una pota d'abella i també de mosca, va ser molt divertit.

Anònim ha dit...

el primer dia de xperiments tots portavan un animal per beure les seves celules bam veura celules de una pota de mosca unaala tambe i
bam beure l arrel del nostre cabell.

Anònim ha dit...

El divendres passat el mestre ens va ensenyar el microscopi i les seves parts.Les seves parts són revolver,l'ocular,objectiu,platina etc...Va ser molt guai!

Anònim ha dit...

M'ha agradat molt estudiar el microscopi i mirarles ales ,i les potes d'animals a través del microscopi.


MAIA

Anònim ha dit...

El microscopi es molt divertit pero molt aburit per que la poteta de a mosce era molt petita i no la veiam.
Els nens no su pesaven malament pero ens u pesavem divertit.
El nostra mestra ens fa molt poces esignatures i ami magraderia que ens fes mes esignatures.

Anònim ha dit...

Ma agradat molt,perque vam agafar
un micruscopi i vam mirar una
pota d'avella i una pota

Anònim ha dit...

Jo mai vaix arencar una pota de mosca al principi va fer una mica de fastic. Pero va ser molt divertit.

Anònim ha dit...

Ami me avia agradat molt quen avien vis em el microscopi els animals itambe quen abiem vist la arel del cavell

Anònim ha dit...

Aquest experiment ha sigut genial, graciès als nens/es que van col·lavorar.



MAR PASCUAL

Anònim ha dit...

Em va agradar molt però ens vam tenir de arrencar cabells per veuré l'arrel.
Però va ser guai molt, vaient les arrels dels companys.



Fàtima Puigdevall Guillen

Anònim ha dit...

Nosaltres erem l'Eudald,la Mar,en Pau i jo i vam mirar ales de mosca.

Anònim ha dit...

Em va agrada molt veure la meva arrel del meu cavell era una llense uuuaaa!!!!!brutal

Anònim ha dit...

A mi m'ha va agreda pero m'ha va
agreda força pero no tant.


AURA

Anònim ha dit...

A MI ME VA SEMBLAR MOLT GUAY L'EXPERIMENT DEL MICROSCOPI PERQUÈ LI VAM ARRENCAR CABELLS A L'AURA,TAMBÉ VAM MIRAR ALES DE MOSQUES I POTETES DE MOSQUETES MORTES.A L'AURA LI VAM ARRENCAR MÈS D'UN CABELL VA SER MOLT DIBERTIT!

Anònim ha dit...

vasemolguipaece traca unpel cap idamosca alas peus datot imavagrada tot.
joni

Anònim ha dit...

Va ser divertit beure les diferents arrels i les parts dels insectes,aranyes i vegetals.
M'agrada molt aquesta assignatura.

Anònim ha dit...

Em va agradar molt mirar pel microscopi . Va ser una cosa que no habia fet mai i a mi m'agrada fer coses noves . i si no ho sé fer m'ha esforço i ho aconsegueixo.
Núria

Anònim ha dit...

Hem agafat una pota o una ala de mosca que l'hem possat entre dos vidres molt prims i hem vist com eren i els hem dibuixat, la pota o l'ala de mosca i hem possat un nom.Vam agafar un cabell petit que tingues arrel.

NATASHA PUIG.5A.Grup 2.

Anònim ha dit...

HOLA!!!!
Va ser molt interesant mirar l'ala de mosca el polen els tipus de arrels del cavell ,la meva era com una punta de basto

Anònim ha dit...

És molt divertit!!!
M'encanta investigar coses dels animals de els cabells de fulles...
Magradaria tenir un microscopi a casa meva! Així cada dia aniria a investigar coses..
Bueno, ja he explicat prou..

Adeu!!

Clara Viñas

Anònim ha dit...

Hola!
-M'agrada el microscopi!
-M'ha agradat veure el meu cabell!
-M'ha agradat veure la pota de mosca!
-M'ha agradat veure les antenes de mosca!
-M'ha agradat fer dibuixos!

En 3 paraules:

M'agraden les ci'encies!!

Sahar*

Anònim ha dit...

Va ser molt divertit veure les ales de mosca ,les potes de formiga etc... pero lo que va ser més divertit va ser dibuixaro a la llibreta .va ser molt GUAI.

Adrià

Anònim ha dit...

L'altre dia vam fer un experiment molt divertit. Vam poder veure als cabells d'altres persones, però costava una mica de trure l'arrel del cabell.
També vam mirar insectes i es veien coses que no podies veure sense el microscopi.
Hem avançat molt en la tecnologia.


VA SER UN EXPERIMENT GENIAL!


Marta Garro Alsina

Anònim ha dit...

Naturals es molt divertit perquè estudiem insectes i també un cabell.

Genís

Anònim ha dit...

El microscopi va ser molt guai¡! en Lluis puate ens va ensenyar com funsiona el microscopi i era molt fasil.Despres vam ficar una ala de mosquit o duna mosca, despres una pota de mosquit i era molt palut i daspres cavells de npstras companys gairabe tots tenia el cavell gras.Pero jo no vulia aranca cap cavell meu. Soc la Mar.m.c

Anònim ha dit...

Va ser molt dibertit laes potes de formiga,tenian com un ganxo al final de la pota,també bam beura els nostres cabells.

Quim

Anònim ha dit...

Va ser molt divertit la classe de ciència, per que al primer dia vam mira amb al microscopì I al seguen dia vam mira primer una ala de mosca i despres una pota de formiga i per ultim al nostre cabell(l'arel)del cabell.


PABLO

Anònim ha dit...

Va ser molt divertit i va està una experiència nova per mi, per que vaig veure de tot inclús una altres coses més interessants, vale us en dire una vaig aprendre que les mosques tenen ungles.



JUDIT BARCONS

Anònim ha dit...

A classe de ciència vam mirar amb el microscopi una pota de mosca de formiga o algun altre insecte amb ales, perquè també vam mirar una ala
de mosca i un cabell.


MO VAIG PASSAR MOLT BÉ!!

Anònim ha dit...

a sigut una expariensia molt curiosa i dibartida. La ala de mosca te fororma de xarxa i la punta de la pota de la formiga



daniel

Anònim ha dit...

Ha mi no m'ha agradat gaire com li treien les cames al insecte viu i perque no sufreixi es millor matar-lo abans de treure-li les cames pero ha sigut una mica divertit mirar-ho pel microscopi

Paula .s

Anònim ha dit...

Sí.Va ser molt interesant!I ara ja ser totes les parts del microscopi.
Mariona Prat

Anònim ha dit...

no me va agradar arancar un pel lu altre si que emb va agradar cristian

Anònim ha dit...

Si... va ser molt divertit veure un microscopi i dibuixar-lo a la llibreta.
Paula

Anònim ha dit...

Va ser molt guai quan vam mirar els cabells.Fins i tot quan vam arrencar les potes de les mosques.

Signai:Npenda.D

Anònim ha dit...

Va estar molt bé vam mirar potes de mosca, ales de mosca i finsitot l'arrel del cabell vam veure que hi ha tres tipus d'arrel, una es com una L, una es recta i la que queda acava amb un cercle al final.

Iván X.

Anònim ha dit...

A mi mirar pel microscopi em va agredar molt perque vam veure una ala de mosca un peu d'un insecte que ara mateix no se com es deia etc... Ja us ho deveu imeginar que divertit.


Eduard Ruscalleda

Anònim ha dit...

Ja fa uns quants dies a la classe en Poate ens va portar molts microscopis i els vam observar.I tamber ens van ensanyar les parts ara no men recordo de totes pero unes de elles son:el cargol,el peu
el braç,el miralli el objectiu aquest nomes en son uns quants.

Laila

Anònim ha dit...

Em va agradar molt perque vam veure un cabell nostre, una ala de cosca una pota de escarbat i una antena de escarbat i vam anar a buscar, va ser molt i molt divertit!!!

Saray***

Anònim ha dit...

El telescopi es mol guai per que es
poden beure moltes coses




Roger vidal

Anònim ha dit...

El microscopi es un aparell molt util. Vam veure una pota de mosqua i una ala de bitxo.


ALICIA BLANQUERA MARTIN!!!!!!!!